Coolblue buigt nettoverlies om in winst met recordomzet

Coolblue buigt nettoverlies om in winst met recordomzet

Voor 2024 zet het bedrijf in op 8 nieuwe winkels in Nederland, België en Duitsland.

Coolblue heeft een uitstekend jaar achter de rug. De retailer in elektronica boekte een recordomzet en boog zijn nettoverlies van 2022 om in een nettowinst in 2023. Voor 2024 zet het bedrijf in op 8 nieuwe winkels in Nederland, België en Duitsland.

De omzet van Coolblue kwam uit 2,41 miljard euro, een stijging van 2,5 procent ten opzichte van 2022 toen het bedrijf 2,35 miljard euro omzet boekte. De brutowinst (ebitda) van het bedrijf verdubbelde van 43,4 miljoen euro in 2022 tot 88,3 miljoen euro in 2023 (+103 procent). Het bedrijf boog een nettoverlies van 6,2 miljoen euro om tot een nettowinst van 26,9 miljoen euro.

2024
In het jaarverslag kijkt Coolblue ook vooruit naar 2024. De elektronicaketen is van plan om 8 nieuwe winkels te openen in Nederland, België en Duitsland. In Nederland komen er in ieder geval winkels in Breda, Hengelo, Leeuwarden en een tweede winkel in Amsterdam. Een deel van deze nieuwe winkels zijn voormalige BCC-panden. Met de uitbreiding komt Coolblue in totaal op 18 winkels in Nederland.

In België komt er een winkel in de buurt van Luik en staan er nog 2 openingen op de planning. In Duitsland opent het bedrijf een nieuw depot in Frankfurt. Daarmee zegt het bedrijf 5 miljoen extra klanten te kunnen bereiken. Het andere Duitse depot van het bedrijf zit in Düsseldorf.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!