Konmar brengt meeste innovaties aan man

Konmar heeft vorig jaar van alle supermarkten de meeste nieuwe producten verkocht. Albert Heijn staat tweede op deze lijst. Hiermee troeven de servicesupermarkten Dirk van den Broek af, dat vorig jaar de meeste productinnovaties verkocht. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Panel Services, in opdracht van Distrifood.

Het onderzoek werkt op basis van een index. Konmar scoorde daarop 151 punten. Dat wil zeggen dat het anderhalf keer zoveel productinnovaties verkocht dan op basis van het marktaandeel mag worden verwacht. AH kwam tot 149. Succesvolle innovaties van het afgelopen jaar waren Mona Boordevol, Kleintje Hertog, Valess, Knorr Vie en Frico Halfvoller.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!