Meubellabel Woonfacet richt zich op doelgroep vanaf 30 jaar
Gepubliceerd op 17 november 2004 om 00:00
Woonfacet, dat zich met zijn inkoopformule vooral richt op het middensegment van consumenten boven de 30 jaar, is momenteel bij 25 woninginrichters verkrijgbaar. Woonfacet is een van de collectielabels van Intres Wonen. De elk jaar wisselende collecties bestaan uit tijdloze klassieke, rustieke en romantische meubelen. De collecties worden in het voor- en najaar door Woonfacet met folders ondersteund. Het voordeel van de Woonfacet-formule is de nauwe inkoopsamenwerking. Die biedt ondernemers een sterkere concurrentiepositie en hogere marges. De ondernemers aan wie Woonfacet levert moeten een regionale binding hebben en sterk zijn in advies, vakmanschap, service en nazorg. Bovendien moeten de ondernemers bereid zijn samen te werken en hun kennis met collega`s te delen. Het verzorgingsgebied wordt in overleg met eventueel aangrenzende Woonfacet-ondernemers bepaald. De inkoopformule van Woonfacet richt zich vooral op winkelgroepen aan de rand van de stad, op industriegebieden met meerdere grootschalige detailhandelsvestigingen of in het centrum van een provinciestad. De winkels die Woonfacet voeren bevinden zich voornamelijk in het noorden, oosten en midden van Nederland.
Reacties 0