Dick Boer, over wie Ahold vandaag bekend maakte dat hij tot de Raad van Bestuur van het concern toetreedt, komt morgen in RetailTrends aan het woord. De CEO & President Albert Heijn Arena, over het terugwinnen van klanten en de herpositionering van Albert Heijn:
“Natuurlijk was prijs een belangrijk gegeven. Maar hoe breng je dat over op de consument? De grootste vraag was wat de truc nu was om Albert Heijn een nieuwe positie te geven, maar we moesten het de concurrentie tegelijkertijd ook niet te makkelijk maken. Een prijsverlaging is immers zo gekopieerd.”
Dick Boer zal met onmiddellijke ingang zijn verantwoordelijkheden als lid van de Raad van Bestuur op zich nemen, aldus een verklaring van Ahold. Boer moet leiding geven aan een beoordeling van Aholds retailactiviteiten. Naar aanleiding van die beoordeling moeten aanbevelingen geformuleerd worden “ter versnelling van de plannen voor het stimuleren en financieren van de volumegroei van de identieke omzet bij alle retailactiviteiten van Ahold.”
Ahold-topman Anders Moberg over Dick Boer: “Dick is een ervaren retailer met een bewezen trackrecord. Zijn zeer succesvolle herpositioneringsprogramma bij Albert Heijn zorgt voor aanhoudende groei van ons marktaandeel en blijft de winstgevende groei in die arena stimuleren.”
Morgen, 11 mei, verschijnt het meinummer van RetailTrends, met daarin het interview met Dick Boer.
Morgen in RetailTrends: Dick Boer
Gepubliceerd op 10 mei 2006 om 00:00
Reacties 0