'Ook Picnic en Spar leggen zich toe op plantaardig'

'Ook Picnic en Spar leggen zich toe op plantaardig'

Picnic en Spar zijn voornemens om meer plantaardige producten te verkopen. De supermarkten committeren zich aan het doel dat tegen 2030 minimaal 60 procent van de verkochte producten eiwitten met plantaardige oorsprong hebben, meldt Wakker Dier. 

Supermarkten Albert Heijn, Aldi, Crisp, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl, Odin en Plus hebben zich eerder al aan het doel verbonden om het percentage verkochte producten met plantaardige eiwitten te verhogen. In 2025 moet de helft van de eiwitten van plantaardige oorsprong zijn; in 2026 is dit 60 procent. 

Met Picnic en Spar erbij hebben de 11 grootste Nederlandse supermarkten zich aan dit doel verbonden: deze ketens hebben 90 procent van het marktaandeel in handen. Boni, Boon's Markt, DekaMarkt, Nettorama en Poiesz behoren tot de groep die zich niet aan het plantaardige eiwitdoel hebben verbonden. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!