De genomineerden voor de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' 2024-2025 zijn bekend!

De genomineerden voor de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' 2024-2025 zijn bekend!

Amersfoort, 11 juli 2024 – Vandaag zijn de genomineerden voor de ‘ABN AMRO Newcomer Retail Award’ 2024-2025 bekendgemaakt. Deze prijs is één van de vakprijzen van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen en wordt toegekend aan een veelbelovende nieuwkomer binnen de retail. 

De concepten zijn beoordeeld op schaalbaarheid en het innovatieve karakter. Partijen mogen bovendien slechts maximaal drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt. Elk jaar nomineert een deskundige jury drie partijen die voldoen aan deze criteria. De jury van dit jaar bestond uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail, ABN AMRO), Debbie Klein (CEO New York Pizza), Harry Bijl (INretail), Thomas Bunnik (Eigenaar, Whoppah), Rupert Parker Brady (Retaildeskundige), Bas Dekker (Head of Marketing en winnaar 2023-2024, Foodello) en Francella Ter Haar (Insights Manager, Q&A Retail).

De genomineerden van dit jaar zijn (op alfabetische volgorde): 

MENDED
MENDED is een bedrijf van de nieuwe generatie dat "een betere manier creëert om kleding in gebruik te houden" door middel van reparatie en doorverkoop. Door samen te werken met toonaangevende modemerken, verlengen ze de levensduur van producten en de relatie met de klanten van deze merken. Samen met partners werken ze aan een wereld waarin "GETTING IT MENDED" net zo gemakkelijk en plezierig is als het kopen van nieuwe kleding.

Rerun 

Rerun is een luxe fashion rental service voor modeliefhebbers, waar je zowel bekende merken als opkomende labels kunt huren voor al jouw speciale momenten. Herontdek de manier waarop ze mode consumeren: slimmer, duurzamer en flexibeler.

Valyuu 
Valyuu is een circulair platform dat het eenvoudig maakt om pre-loved elektronica te verkopen en (r)etailers ondersteunt bij het introduceren en volledig beheren van resale met 'Embedded Recommerce’. 

De genomineerden hebben allen op hun eigen manier indruk gemaakt op de juryleden. Duurzaamheid lijkt dit jaar wederom extra belangrijk, ondanks dat dit geen criteria is. Alle genomineerden streven naar het hebben van een positieve impact op de wereld.

De winnaar van de ‘ABN AMRO Newcomer Retail Award’ 2024-2025 wordt bekendgemaakt tijdens de categorie uitreiking van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen. Deze uitreiking vindt dit jaar plaats op 6 september 2024. De winnaar wordt voor vijftig procent bepaald door de stemmen van de jury en voor vijftig procent door de stemmen uit het aanwezige publiek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!