HEMA breidt retailmedianetwerk opnieuw flink uit
Gepubliceerd op 1 augustus 2024 om 12:29
HEMA krijgt 300 extra schermen in de winkels. Het retailmedianetwerk van de keten wordt vooral uitgebreid in de pui van de winkel.
De digital out-of-home schermen komen door heel Nederland, 'van de drukke winkelstraten van de Kalverstraat in Amsterdan tot de kleinste HEMA in Wierden'. Door de schermen aan de voorkant van de winkel te zetten bereikt het warenhuis niet alleen de HEMA-klanten, maar ook het langslopende publiek.
HEMA introduceerde zijn eigen retailmedianetwerk in oktober vorig jaar. Cco Bas Verheijen stelde toen al dat er in de loop van 2024 meerdere schermen bij zouden komen. Naar eigen zeggen hebben de adverterende merken met het retail medianetwerk een bereik van een half miljoen klanten per dag.
Retail media
Retailers zijn de afgelopen jaren druk met de nieuwe inkomstenbron. Zo meldde Ahold Delhaize al dat het goed is voor 500 miljoen euro. Spar heeft inmiddels schermen in al zijn winkels en ook Jumbo en MediaMarkt hebben er inmiddels een nieuwe inkomstenbron bij. Ook worden er nog geregeld nieuwe ideeën uitgerold. Zo laat Albert Heijn zijn retail media services binnenkort zien op de bezorgbussen.