Cross-channel-winkelen is belangrijke nieuwe trend

Consumenten die zich via internet informeren over een bepaald product en dat vervolgens willen kopen in de winkel, zijn over het algemeen beter op de hoogte dan de verkoper. Deze trend constateert Forrester Research na een peiling onder 6.000 respondenten. Deze zogenaamde `cross channel shoppers` vormen de meerderheid (65%) van alle online consumenten. Naast het feit dat deze klanten meer dan gemiddelde kennis over het product hebben, geven ze ook meer uit dan gemiddeld. Leveranciers hebben moeite met dit schakelbedrag, omdat dit het eenvoudig maakt voor consumenten om naar de rivaal te stappen. Consumenten blijken het product liever in de winkel dan online te kopen, omdat ze het artikel eerst willen zien voordat het gekocht wordt. Aanvullende informatie van de verkoper bleek nauwelijks reden om een product in de winkel aan te schaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!