Infographic: Wat klanten echt willen van klantenservice

Infographic: Wat klanten echt willen van klantenservice

Klantenservice is de belangrijkste schakel tussen een klant en een retailer. Wanneer je de klantenservice goed in orde hebt kan dit het vertrouwen in een merk versterken, maar een negatieve ervaring kan leiden tot frustratie en het verlies van klanten. 

Tegenwoordig kunnen klanten op meer manieren contact opnemen. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, live chat of social media. Maar hangen klanten liever aan de telefoon of gaat de voorkeur naar chatten? En praten ze dan liever met een chatbot of een medewerker? 

Telus International voerde een onderzoek uit naar de voorkeuren van consumenten op het gebied van klantenservice. In deze infographic zijn de uitkomsten samengevat.

 

Klantenservice is de belangrijkste schakel tussen een klant en een retailer. Wanneer je de klantenservice goed in orde hebt kan dit het vertrouwen in een merk versterken, maar een negatieve ervaring kan leiden tot frustratie en het verlies van klanten. 

Tegenwoordig kunnen klanten op meer manieren contact opnemen. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, live chat of social media. Maar hangen klanten liever aan de telefoon of gaat de voorkeur naar chatten? En praten ze dan liever met een chatbot of een medewerker? 

Telus International voerde een onderzoek uit naar de voorkeuren van consumenten op het gebied van klantenservice. In deze infographic zijn de uitkomsten samengevat.

 klantenservice infographic

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!