1% verkoopstijging Hennes & Mauritz

Hennes & Mauritz heeft voor de vierde maand op rij tegenvallende verkoopcijfers behaald. In april stegen de verkopen (in winkels die meer dan een jaar open zijn) licht, met één procent. Dat is echter voor een groot deel te danken aan Pasen. Dat viel dit jaar in april, en vorig jaar in maart.

Analist Simon Raggett van het Londense Williams de Broe: “Het is een al langer bestaand probleem bij H&M om de verkopen op te voeren in de bestaande winkels. H&M zou kannibaliserend bezig kunnen zijn in Duitsland, waar het steeds meer winkels opent.”

H&M verliest in de strijd om Europees marktleiderschap langzaam marktaandeel aan het Spaanse Inditex, eigenaar van de keten Zara. Vorig jaar boekte Inditex meer omzet dan H&M. Ook groeide het aantal winkels met 25 procent, en dat van H&M met ‘maar’ twaalf procent. In totaal heeft H&M nu 1239 vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!