Al meer dan 30 jaar biedt EU Ecolabel, het officiële Europese milieukeurmerk, retailers veel voordelen. Ontdek hoe het EU Ecolabel jouw organisatie verder kan helpen.
1. Bied consumenten een betrouwbare, duurzamere keuze
Steeds meer consumenten zoeken naar duurzamere producten. Met een groter aanbod van EU Ecolabel-producten, speel je in op de wens om een positieve impact op het milieu te maken.
2. Stimuleer duurzamere consumptie
Met EU Ecolabel-producten in je assortiment en door deze duidelijk te presenteren, help je klanten bewuste keuzes te maken. Zo kun je bijdragen aan het ontwikkelen van duurzamere consumptiegewoonten.
3. Wees voorbereid op toekomstige regelgeving
De EU scherpt de regels voor misleidende milieuclaims aan, bijvoorbeeld via de Green Claims Directive. Een ongefundeerde milieuclaim wordt niet meer toegestaan en een milieukeurmerk moet onafhankelijk zijn. Het EU Ecolabel helpt je aan te tonen dat jouw producten voldoen aan strenge milieueisen, waardoor je wél gefundeerde claims kunt maken en voorbereid bent op nieuwe duurzaamheidswetgeving.
4. Maak je assortiment aantoonbaar duurzamer
Met het EU Ecolabel kun je gemakkelijk zien welke producten duurzamer zijn. Dit helpt je om je aanbod te verduurzamen. Ook je eigen producten kun je laten certificeren met het EU Ecolabel. Zo kun je je profileren als koploper in het aanbieden van duurzamere producten.
Voordelen van EU Ecolabel voor retailers
Gepubliceerd op 14 oktober 2024 om 00:00
Reacties 0