Waar moet je aan denken bij het verzenden van pakketten?

Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Waar moet je aan denken bij het verzenden van pakketten?

Ben jij pasgeleden een eigen webshop gestart? Of heb je de droom om dit in de nabije toekomst te doen? Dan hoop je natuurlijk dat de bestellingen straks binnen zullen stromen. En iedere bestelling moet uiteraard ook veilig en snel bij de klant komen. Het zorgvuldig verzenden van pakketten is voor
webshopeigenaren dan ook een belangrijke taak. Gelukkig is het wel iets wat te leren valt en geldt in dit geval zeker: oefening baart kunst. Wil je onnodige fouten in het begin voorkomen en er zeker van zijn dat je goed voorbereid begint? Dan hebben we in dit artikel alvast de belangrijkste aandachtspunten bij het verzenden van pakketten voor webshops op een rijtje gezet. Lees snel verder en laat je inspireren.  

Investeer in de juiste etiketten 
Een pakketje verzenden kan alleen als een goed verzendlabel wordt gebruikt. Daarnaast moet je ook denken aan etiketten kopen voor andere doeleinden. Niet alleen etiketten met de verzendgegevens en persoonlijke informatie van de klant, maar bijvoorbeeld ook stickers die de veiligheid van het product moeten waarborgen. Het meest bekende is toch wel de oranje 'Breekbaar' sticker die om dozen wordt geplaatst als er breekbare spullen worden vervoerd. Dit zorgt ervoor dat de bezorger direct weet dat er voorzichtiger met deze dozen omgegaan moet worden. Zo hoop je te voorkomen dat de producten stuk bij de klant aan zullen komen.

Kies ervoor om verzekerd te verzenden 
Verzend je regelmatig producten met hoge waarde? Dan raden we af om deze onverzekerd te verzenden. Doe je dit wel, dan loop je het risico dat het product kwijtraakt tijdens het verzendproces of kapotgaat voordat het bij de klant is. In dergelijke gevallen zijn de kosten voor jouw rekening en zal er niets worden vergoedt. Zonde! Als je niet verzekerd bent, is het wel mogelijk om een melding tegen de bezorger te doen. Dit zorgt er echter alleen voor dat de bezorger hierop wordt aangesproken. De kosten blijven voor eigen rekening. Het pakketje is jouw verantwoordelijkheid tot deze in handen is van de consument.

Om dergelijke kosten te voorkomen, is het verstandig om pakketjes (zeker die met hoge waarde) verzekerd te verzenden. Als er dan wat misgaat tijdens het vervoer, kom je in aanmerking voor een schadevergoeding. Zo voorkom je dat je straks meer verlies draait door kwijtgeraakte of stukgemaakte pakketten.

Houd rekening met eventuele toeslagen 
Als je op zoek gaat naar de juiste bezorgservice voor jouw pakketten, ben je misschien al snel geneigd om voor de goedkoopste opties te kiezen. Zeker als startende ondernemer is dat niet vreemd. Besef echter wel dat goedkoop soms ook duurkoop kan zijn. Niet alleen omdat de verzending wellicht minder soepel verloopt, maar ook omdat er soms stiekem nog wat toeslagen worden gerekend. Hierdoor ben je onder de streep helemaal niet voordeliger uit. Dit kan ook afhankelijk zijn van de grootte en gewicht van het pakket. Bij grotere bestellingen zal de bezorger meer werk moeten leveren en wordt bij veel bezorgservices standaard toeslag geleverd. Wanneer er toeslag wordt gerekend is echter heel verschillend. Daarom is het slim om dit eerst uit te zoeken alvorens je een keuze maakt. Zo weet je zeker dat je zowel de beste als de voordeligste bezorgservice kiest. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!