“Retailers kunnen leren van films”
Gepubliceerd op 18 mei 2006 om 00:00
Het is de centrale gedachte achter een nieuw begrip in formulebeleid, Format Scripting. “Oftewel de geregisseerde beleving van zowel merk als winkelmerk op de winkelvloer. “ Bovendien is dit het centrale thema van Winkelbeleving 2006, georganiseerd door POPAI Benelux en bureau Senta.
De beleveniseconomie en de consument vragen om een nieuwe visie en aanpak, aldus Nauta en Struijk. “De oude visie op winkelformules is te statisch voor de consument, die voortdurend op zoek is naar inspiratie, ontspanning, ontsnapping, herkenning en fun. Willen merk en winkelformule de consument blijven bereiken en ‘beraken’, dan moet er een andere vorm van samenwerking tussen beide worden gevonden.”
De gehele voorbeschouwing op Winkelbeleving 2006 valt te lezen in het meinummer van RetailTrends, meer informatie op RetailAgenda.nl.
Reacties 0