Van een highstreet retailer naar een merk dat actief is met ruim 800 winkels, een eigen webshop en platforms. Lingerieketen Hunkemöller heeft een transformatie ondergaan, waarbij technologie een grote rol speelt. En er ligt nog veel in ‘t verschiet. “Onze klantbeleving gaat er heel anders uitzien.”

 

Gordon Smit, cto bij Hunkemöller, raakt niet snel uitgesproken over technologie. “Ik ben er vol van”, erkent hij. “Ik probeer mensen te inspireren om het te gebruiken.” Neem ChatGPT. “De hype is voorbij, mensen komen in de acceptatiefase. Ze moeten het nu gaan gebruiken.” Ook verhaalt hij graag over de inspanningen van Hunkemöller op techgebied en wat er allemaal nog aankomt. “Ik noem mezelf geen evangelist, maar ik vind het wel heel leuk om over te praten.” Dat laten we ons natuurlijk geen 2 keer zeggen.

 

Hunkemöller en technologie, waar denkt u dan als eerst aan?

“Inspiratie! Wij zijn geen hardcore IT-organisatie, maar richten ons op het verkopen van bh’s. De mooiste techniek die wij in de winkel gebracht hebben, is...