Het Britse sportmerk Castore zette dit jaar voet op Nederlandse bodem met een winkel in Enschede en Rotterdam. De missie van het bedrijf: kleding maken die topsporters helpt optimaal te presteren. Technische innovatie speelt daarbij een belangrijke rol.

 

Castore wordt opgericht in 2015 door de broers Tom en Phil Beahon, die destijds 25 en 22 jaar oud zijn. Ze beginnen met 2 persoonlijke leningen en een extra hypotheek op hun ouderlijk huis. Aan de keukentafel worden de eerste bestellingen verpakt. De missie van de broers? Een Brits sportmerk bouwen dat op mondiaal niveau concurreert met de grote namen die de markt al generatieslang domineren.

“Met sportclubs en -fans willen we een op maat gemaakte en gepersonaliseerde service bieden. Met een beter product en een goede ervaring”, vertelt Tom Beahon.


Topatleten zijn daarom nauw betrokken bij de ontwikkeling van de sportkleding. “Samen met hen wordt elk detail zorgvuldig overwogen en vervolgens uitgebreid getest. Zo kunnen we sportkleding maken die technisch superieur is aan die van andere merken.”


Technische innovatie speelt een grote rol...