HEMA stopt na 10 jaar met eigen zorgverzekering

HEMA stopt na 10 jaar met eigen zorgverzekering

Het concern was in 2014 de eerste winkelketen die onder eigen merknaam een zorgverzekering verkocht. 

HEMA biedt vanaf 1 januari 2025 geen zorgverzekeringen meer aan. Dat meldt de winkelketen in een bericht op zijn website, dat Nu.nl als eerste opmerkte.

Het besluit past naar eigen zeggen binnen de strategie om te focussen op de kernactiviteiten van de retailer. Begin dit jaar kwam al een einde aan de schadeverzekeringen van HEMA. Onder die schadeverzekeringen vielen woonverzekeringen, auto- en fietsverzekeringen, inboedelverzekeringen, dierenverzekeringen en ongevallenverzekeringen.

HEMA biedt zijn zorgverzekering sinds 2014 aan. Het concern was toen de eerste winkelketen die onder eigen merknaam een zorgverzekering verkocht. 

Op vertoon van de verzekeringspas krijgen klanten 10 procent korting op bijna elke aankoop. “Natuurlijk daalt onze winstmarge door die standaardkorting, maar we verwachten dat te compenseren door extra omzet”, aldus toenmalig ceo Ronald van Zetten. Die winkelkorting geldt nog tot en met 31 december 2024.

Verder lezen?

Maak een gratis account en krijg;
✅ toegang tot al het retailnieuws;
✅ de nieuwsbrieven van RetailTrends;
✅ de mogelijkheid om te reageren op artikelen.
     

Wil je geen account, maar wel dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.

 

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul je wachtwoord nogmaals in ter controle.

Log in met LinkedIn

Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!