Carrefour België blijft terrein verliezen op concurrenten als Colruyt, Aldi en Lidl. In 2005 kwam het marktaandeel uit op 29,7 procent. Een van de redenen voor het terreinverlies, is het feit dat Carrefour België maar geen locaties kan vinden voor nieuwe hypermarkten.
De directeur, Marc Oursin: “Onze concurrenten openen nieuwe, kleinere winkels, waardoor hun omzet groeit. Wij zijn soms jaren bezig met het krijgen van vergunningen voor nieuwe hypermarkten.”
Het bedrijf maakte ook bekend dat de omzet vorig jaar licht is gegroeid, met een halve procent naar 5,28 miljard euro. Winstcijfers werden niet bekend gemaakt. Oursin stelde wel dat een nettowinst van vier of vijf procent, zoals bij concurrent Delhaize, een “doelstelling” voor de langere termijn is. Op dit moment zijn Carrefours Belgische activiteiten “licht rendabel”, aldus Oursin.
29,7% marktaandeel Carrefour België
Gepubliceerd op 23 mei 2006 om 00:00
Reacties 0