Super laat kansen in gezondheid liggen

Supermarkten laten omzet liggen doordat ze te weinig aandacht besteden aan gezondheid. Dat stelt Karel Smit, managing director bij marktonderzoeksbureau IRI Nederland. Vergeleken met bijvoorbeeld Groot-Brittannië staat gezondheid als thema hier nog in de kinderschoenen, ondanks initiatieven als het klavertje vier van Albert Heijn.

De gezondheidstrend zal verrassend snel over Nederlandse supers heenkomen, aldus Smit. “Hier bespeur je nog veel schroom als het gaat om gezondheidsvoorlichting naar klanten toe. Terwijl supermarkten de uitgelezen mogelijkheid hebben om op gezondheid en voeding in te spelen.” Voorbeelden hiervan zijn volgens Smit betere voorlichting en het aanbieden van gezonde gemaksconcepten.

“Ik schat dat gezondheid nu al goed is voor een supermarktomzet van een miljard euro.” Dat zal alleen maar meer worden, volgens Smit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!