Fastfoodketen McDonald’s ondergaat de grootste interieurwijziging sinds dertig jaar. De afgelopen jaren had McDonald’s de menukaart al flink onder handen genomen, om een nieuw soort klanten te trekken. Het oude interieur past daar niet meer bij, aldus de grootste fastfoodketen ter wereld.
De voor het ontwerp en constructie van de restaurants verantwoordelijke bestuurder John Miologos: “McDonald’s zegt zich te willen profileren als een forever young-merk. We moeten die belofte ook waarmaken.” Hoe de nieuwe McDonald’s er uit komt te zien? Miologos: “Denk aan de iPod: simpel en strakke lijnen.”
In de praktijk betekent het dat het kenmerkende rode dak verdwijnt – “te ouderwets”, en binnen zal minder plastic en meer tegels en hout te zien zijn. De huiskleuren rood en geel worden gehandhaafd. Wel wordt het rood iets minder fel.
Niet iedereen is overigens blij met de ombouwoperatie. Franchisenemers moeten zelf opdraaien voor de kosten. Die zijn naar schatting 300.000 tot 400.000 dollar per filiaal, ofwel de gemiddelde jaarwinst van een restaurant. En dat terwijl ze da afgelopen jaren al veelgeld hebben uitgegeven aan opwaardering van het restaurant naar het nieuwe imago van de keten.
Grote makeover voor McDonald’s
Gepubliceerd op 23 mei 2006 om 00:00
Reacties 0