Albert Heijn breidt Nutri-Score uit naar alle producten

Albert Heijn breidt Nutri-Score uit naar alle producten

Albert Heijn gaat voor alle producten die de supermarkt verkoopt de Nutri-Score inzichtelijk maken. De Nutri-Score, het officiële voedselkeuzelogo in Nederland, wordt zichtbaar op de elektronische prijskaartjes in de winkel en online in de webshop en AH-app.

Albert Heijn voert de Nutri-Score voor A-merkproducten stapsgewijs in. De uitrol begint met zuivel, ontbijtgranen en tussendoortjes, waarna in de komende weken alle relevante A-merkproducten worden voorzien van Nutri-Score. 

De Nutri-Score, die de gezondheidswaarde van producten aangeeft met een schaal van A (gezond) tot E (ongezond), is sinds begin 2022 inzichtelijk voor ruim 6.000 eigen merkproducten van Albert Heijn. Dit moet klanten helpen om makkelijker een gezonde keuze te maken.

Niet overtuigd
Hoewel Albert Heijn vol inzet op de Nutri-Score, zijn niet alle voedingsproducenten overtuigd. Grote voedselproducenten zoals Unilever en Arla Foods weigeren de Nutri-Score op hun producten te zetten, bleek in september vorig jaar uit onderzoek van Kassa. Ze stellen dat de berekening niet aansluit bij het Nationaal Preventieakkoord en dat de methode onvoldoende rekening houdt met de portiegrootte. 

Naast de uitbreiding van de Nutri-Score introduceert Albert Heijn meer maatregelen om klanten te helpen gezonder te eten. De supermarkt introduceert de ‘Groente van de Week' met 3 recepten om klanten te inspireren en rolt het in Vlaanderen succesvolle ‘swappen’-concept in Nederland uit. Hierbij krijgen klanten alternatieven aangereikt om minder gezonde producten te vervangen door gezondere opties, zoals volkoren pasta of rijst van bloemkool of broccoli in plaats van witte pasta.

Albert Heijn wil dat in 2030 minstens 35 procent van alle verkochte producten voldoet aan de richtlijnen van de Schijf van Vijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!