Winkeliers verwachten last minute aankopen voor Sint en Kerst

De winkeliers gaan er wel vanuit dat de consumenten hun aankopen uitstellen tot het laatste moment. Deze trend, die zich nu al een aantal jaren voordoet, wordt bevestigd door 64% van de winkeliers. Zij spelen op hun beurt op deze trend in. Van de winkelbedrijven zegt 38,5 % de omzet te willen stuwen door te werken met aanbiedingen op de winkelvloer, 13,6% zegt dat te doen met aanbiedingen bij de kassa en nog eens 27,8% zegt reclame materiaal op de winkelvloer te gaan inzetten in de komende weken. Ruim een kwart van de ondervraagden zal in de laatste weken van het jaar meer marketinggeld inzetten vergeleken met vorig jaar om de consument naar hun winkel te trekken. Opvallend in het onderzoek is dat de ondervraagde bedrijven zelf verwachten meer om te zetten met Sinterklaas en Kerst, terwijl ze van mening zijn dat de consument met Sinterklaas minder zal uitgeven en met Kerst nauwelijks meer. Blijkbaar verwachten ze dat de klappen vallen bij de concurrentie. Van de ondervraagden verwacht 22% dat er minder met Sinterklaas wordt uitgegeven tegen 16% meer. Voor Kerst zijn de cijfers respectievelijk 23% dat verwacht dat men meer gaat uitgeven en 19% dat er minder wordt uitgegeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!