De klant moet zich van binnenkomst tot vertrek geboeid voelen in een winkel. Wat dat betreft werkt een winkel net als een film, aldus de centrale gedachte achter het congres Winkelbeleving 2006. Bij een film zijn ook de spanningsbogen, het toewerken naar een climax en het afronden van het verhaal doorslaggevend voor succes. Winkelbeleving 2006, georganiseerd door Popai en Senta, vindt plaats op 22 juni in Kloostersalons Mariënhof in Amersfoort.
De gedachte ‘winkelformule als filmscript’ vormt de basis voor een nieuw begrip in formulebeleid: Format Scripting. Ofwel de geregisseerde beleving van zowel merk als winkelmerk op de winkelvloer. Format Scripting vormt de rode draad tijdens Winkelbeleving 2006.
“Op het congres wordt uitgebreid ingegaan op het rendement van beleving en de meetbaarheid daarvan. Er moeten rendementsgetallen komen, waardoor duidelijk wordt welke scènes en zintuiglijke prikkels bijdragen aan het belevingsrendement en de omzet”, aldus Bram Nauta (Popai) en Desiree Struijk (Senta) in een voorbeschouwing op het congres.
Meer informatie op RetailAgenda.nl.
Winkelbeleving: winkelformule als filmscript
Gepubliceerd op 1 juni 2006 om 00:00
Reacties 0