Douglas ziet nettowinst met ruim 70 procent stijgen

Douglas ziet nettowinst met ruim 70 procent stijgen

Dit terwijl het tweede kwartaal minder was dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde daar met 2 procent tot 939 miljoen euro.

Douglas heeft over het eerste halfjaar van boekjaar 2025, eindigend op 31 maart, 71,7 procent meer nettowinst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het totaal komt daarbij uit op 144 miljoen euro tegenover 83,9 miljoen euro een jaar eerder.

Ook de omzet van de Douglas groep steeg in het eerste halfjaar met 2,8 procent tot 2,59 miljard euro. Dit terwijl het tweede kwartaal minder was dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde met 2 procent tot 939 miljoen euro.

Douglas noemt 1 van de redenen voor de daling in het tweede kwartaal het afstoten van de online drogist Disapo. Ook was er een werkdag minder dan een jaar eerder in deze cyclus. De winkelverkopen in Nederland, de DACH-regio (gezamenlijk – 2,8 procent) en Frankrijk (-2 procent) daalden eveneens.

Per saldo is het aantal winkels van Douglas in de afgelopen periode met 2 afgenomen. De ambitie van het merk blijft om aan het einde van 2026 in totaal 200 nieuwe winkels te hebben geopend.

Douglas-ceo Sebastiaan de Jong spreekt 27 mei op RetailTrends-event Brands in Retail over hoe ver je een merk kunt stretchen zonder je identiteit te verliezen. Voor meer informatie over het evenement vind je op www.retailtrends.nl/brandsinretail

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!