Douglas ziet nettowinst met ruim 70 procent stijgen
Gepubliceerd op 15 mei 2025 om 09:02
Douglas heeft over het eerste halfjaar van boekjaar 2025, eindigend op 31 maart, 71,7 procent meer nettowinst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het totaal komt daarbij uit op 144 miljoen euro tegenover 83,9 miljoen euro een jaar eerder.
Ook de omzet van de Douglas groep steeg in het eerste halfjaar met 2,8 procent tot 2,59 miljard euro. Dit terwijl het tweede kwartaal minder was dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde met 2 procent tot 939 miljoen euro.
Douglas noemt 1 van de redenen voor de daling in het tweede kwartaal het afstoten van de online drogist Disapo. Ook was er een werkdag minder dan een jaar eerder in deze cyclus. De winkelverkopen in Nederland, de DACH-regio (gezamenlijk – 2,8 procent) en Frankrijk (-2 procent) daalden eveneens.
Per saldo is het aantal winkels van Douglas in de afgelopen periode met 2 afgenomen. De ambitie van het merk blijft om aan het einde van 2026 in totaal 200 nieuwe winkels te hebben geopend.
Douglas-ceo Sebastiaan de Jong spreekt 27 mei op RetailTrends-event Brands in Retail over hoe ver je een merk kunt stretchen zonder je identiteit te verliezen. Voor meer informatie over het evenement vind je op www.retailtrends.nl/brandsinretail