Lidl maakt van klantbeleving topprioriteit onder nieuwe cco

Lidl maakt van klantbeleving topprioriteit onder nieuwe cco

Lidl Nederland heeft een nieuwe afdeling opgericht die zich volledig gaat richten op de klant. De zogenoemde customer divisie komt onder leiding van Stephanie Both, die is benoemd tot cco. Both was eerder regiodirecteur bij de supermarktketen.

Both krijgt de leiding over 4 disciplines: brand, klantrelatie, marketing en winkelformulemanagement. Doel is om klanttevredenheid en loyaliteit structureel te verankeren in de organisatie. De stap maakt deel uit van een bredere groeistrategie, waarbij Lidl flink inzet op digitalisering, klantdata en merkbeleving.

Met de oprichting van de divisie kiest Lidl naar eigen zeggen nadrukkelijk voor een koers waarin klantbeleving leidend wordt in zowel de winkels als via digitale kanalen. Van winkelinrichting tot appcommunicatie: alle onderdelen van de keten moeten bijdragen aan een persoonlijkere en relevantere winkelervaring, aldus het bedrijf.

Lidl Nederland volgt hiermee het voorbeeld van andere Lidl-landen die eerder al fors investeerden in technologie, personalisatie en omnichannelstrategieën.

De supermarktketen blijft stevig groeien. Vorig jaar steeg de omzet met 5,3 procent tot 132,1 miljard euro. Daarmee was Lidl goed voor driekwart van de totale omzet van moederbedrijf Schwarz Gruppe. De groei kwam onder meer door de opening van 300 nieuwe winkels wereldwijd. Lidl telt wereldwijd inmiddels zo'n 14.200 vestigingen, waarvan circa 440 in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!