Mango zet in op expansie in Duitsland

Mango zet in op expansie in Duitsland

De Spaanse modeketen Mango is van plan om dit jaar zo'n 10 nieuwe winkels te openen in Duitsland. Deze uitbreiding maakt deel uit van het strategisch plan van het bedrijf.

Afgelopen weekend opende Mango aan de Friedrichstrasse zijn zesde winkel in Berlijn en ook staat er een nieuwe flagshipstore in München op de planning. Eerder dit jaar gingen al de deuren open van nieuwe vestigingen in Essen en Hamburg.

“We zijn verheugd onze aanwezigheid in Berlijn, 1 van de toonaangevende modesteden ter wereld, uit te breiden een winkel waarin we 3 van onze 5 lijnen aanbieden. Deze opening is een belangrijke stap in ons strategisch expansieplan, waarmee we ons bereik vergroten en dichter bij onze klanten komen door hen de volledige Mango-beleving te bieden,” aldus Daniel López, director of expansion and franchising bij Mango.

Het modemerk is sinds 1996 actief in Duitsland. Eind 2024 telde Mango er meer dan 450 verkooppunten, naast de aanwezigheid via de eigen webshop en diverse online marktplaatsen.

Mango is al langere tijd bezig om zijn fysieke winkelnetwerk fors uit te breiden. Eerder maakte de retailer bekend ook in te zetten op expansie in de Verenigde Staten. Daar komen dit jaar zo'n 20 nieuwe winkels bij.Ook in het Verenigd Koninkrijk komen er 20 nieuwe fysieke vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!