Decentraal, autonoom, no-nonsense en de klant: het beleid van Frank de Moor in een notendop. De Moor, bestuursvoorzitter van Macintosh Retail Group: “We hebben een reken-cultuur, geen afreken-cultuur. Uitgangspunt is de klant. In alles.”
Frank de Moor is sinds 2002 bestuursvoorzitter van de retailorganisatie waaronder formules in verschillende branches vallen, zoals Kwantum, GP Décors, Stoutenbeek en Klerkx Groep (wonen), Dolcis, Manfield, Invito en Pro Sport (onderdeel van schoenenretailer Hoogenbosch), BelCompany en Halfords (automotive en telecom).
De verschillende formules die onder Macintosh Retail Group vallen, hebben allemaal hun eigen organisaties, die vrij autonoom werken. “We zijn een heel decentraal bedrijf. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen formule, maar er zijn uiteraard strikte financiële en strategische kaders. Het is aan de Raad van Bestuur om het geheel te bewaken en te sturen waar dat nodig is. We kijken daarbij niet alleen naar het eindresultaat onder de streep, maar vooral naar het traject daarvoor. Het resultaat is immers de uitkomst van het voorafgaande. Dat telt en daar kun je van leren”
Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends , dat morgen (8 juni) verschijnt.
“It’s nice to be in the driving seat”
Gepubliceerd op 7 juni 2006 om 00:00
Reacties 0