Neem een communicatiemanager, commercieel directeur, art-director, supermarktformule en een contract met de Eredivisie. En voilà: je hebt een ongekend marketing-, voetbal- èn supermarktsucces. Hoe het Eredivisie Spelersalbum en de voetbalplaatjes van PLUS voor een ongekende hype zorgden.
De eerste twee weken na de introductie verliep de actie vrij rustig, maar daarna groeide het uit tot een ongekende hype. Vaders én zonen hadden snel door dat door vijftig euro boodschappen te doen bij PLUS, twintig gratis plaatjes werden meegegeven. Er kon dus meteen flink worden geruild: op schoolpleinen maar ook voor de ingangen van de PLUS-vestigingen.
“De media pakte de hype snel op. Er volgden berichten in lokale en landelijke kranten, maar ook bij Hart van Nederland en het Jeugdjournaal kregen we free publicity. Een ware mediahype.”
Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends
Marketingsucces met ‘jongensdroom’
Gepubliceerd op 9 juni 2006 om 00:00
Reacties 0