Albert Heijn heeft in totaal vijftien miljoen exemplaren van de Wuppie, AH’s WK-mascotte, ingekocht. Dat komt overeen met vijftien scheepscontainers. Commercieel directeur Sander van der Laan: “Het is een risico, misschien blijf ik wel met twaalf containers zitten, maar dan zijn er wel mensen AH toch aardig vinden.”

Ook op het televisiescherm zet AH flink in op de Wuppie. Gisteren, tijdens de rust van Servië & Montenegro tegen Nederland, zond de Zaanse keten een reclamespot uit van liefst negentig seconden. Daarin zingt de populaire supermarktmanager Harry een uitgebreide versie van het speciale Wuppie-lied, dat ook in de reguliere AH-Wuppiereclames te horen is.

De spot zal ook tijdens de onderbreking van de andere wedstrijden van het Nederlands elftal uitgezonden worden. Naar schatting kost de spot AH 50.000 tot 75.000 euro – de helft van het totale budget voor een ‘normale’ week.

Heeft u zelf leuk, opvallend of verrassend WK-retailnieuws? Dan maakt u kans op abonnement op RetailTrends. De beste inzending wordt namelijk beloond met een jaarabonnement op het maandblad RetailTrends, informatiebron voor professionals in retail. Voor de op één na leukste inzending ligt altijd nog een halfjaarabonnement klaar. Insturen kan via de rubriek My RetailNews op het Forum van RetailNews.nl. Schrijf uw nieuws, vul uw naam en e-mailadres in, en wie weet vindt u na afloop van het WK wel een jaar lang iedere maand RetailTrends op uw deurmat.