Consument wil genieten van gezond voedsel

De Nederlandse consument kiest steeds vaker voor slow-food: op je gemak genieten van bijzonder eten. Onlangs openden Simon Werkendam, voorheen van reclamebureau BBCW, en Ole van der Straaten, voorheen van Konmar, het restaurant Slowworld in Haarlem. Van der Straaten en Werkendam begonnen twee jaar geleden met het concept om een keten van slow-foodwinkels te openen in Nederland. Hiermee wilden zij inspelen op de trend naar meer gezonde en biologisch geteelde voeding. Het aanvankelijke plan van de twee ondernemers werd geannuleerd, maar nu is de eerste vestiging in Haarlem een feit. Het bijzondere aan Slowworld is dat gezond eten gecombineerd wordt met een afkickcentrum. Werkendam en Van der Straaten willen bedrijven en particulieren langzaamaan weer laten genieten van lekker en goed eten. Volgens kenners draait het bij slow-food meer om sfeer dan om het eigenlijke voedsel. Ingewijden voorspellen dat alleen gegoede babyboomers voldoende koopkrachtig zijn om regelmatig slow-food in te slaan. Andere huishoudens moeten op de kleintjes blijven letten. Fast-food kan nog even opgelucht adem blijven halen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!