Albert Heijns WK-actie rond de mascotte Wuppie lijkt een schot in de roos. Auto’s met het poppetje op de hoedenplank, vensterbanken vol Wuppies; er lijkt tientallen jaren na de eerste hype een nieuwe hype rond de Wuppie te zijn ontstaan.

AH spreekt dan ook van een succes. Een woordvoerster zegt dat er van de kleine poppetjes, die gratis worden weggegeven bij een besteding vanaf vijftien euro, al miljoenen over de toonbank zijn gegaan. “Maar ook van de grote wup zijn er al een paar honderdduizend weg.”

Heeft u zelf leuk, opvallend of verrassend WK-retailnieuws? Dan maakt u kans op abonnement op RetailTrends. De beste inzending wordt namelijk beloond met een jaarabonnement op het maandblad RetailTrends, informatiebron voor professionals in retail. Voor de op één na leukste inzending ligt altijd nog een halfjaarabonnement klaar. Insturen kan via de rubriek My RetailNews op het Forum van RetailNews.nl. Schrijf uw nieuws, vul uw naam en e-mailadres in, en wie weet vindt u na afloop van het WK wel een jaar lang iedere maand RetailTrends op uw deurmat