Super scoort dankzij Oranje

Nederlandse supermarkten realiseerden tijdens de afgelopen twee weken rond het WK 25 miljoen euro extra omzet. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK, waarbij het onderzoeksbureau al een week voor het voetbalfeest extra inspanningen van de supermarkten in kaart bracht.

Een WK-piek acht GfK heel waarschijnlijk. Het EK van 2000 veroorzaakte vijftig miljoen euro extra omzet. Dit WK kan nog meer geld opbrengen. “We verwachten in elk geval meer omzeteffecten dan bij het vorige WK”, grapt onderzoeker Joop Holla. Voor dat sportevenement in Japan en Zuid-Korea was Nederland niet gekwalificeerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!