Consument heeft smetvrees

Westerse consumenten laten kleren die in de winkel duidelijk al zijn aangeraakt liever links liggen. Deze winkelvariant van smetvrees blijkt uit de studie 'Consumer contamination' van het Journal of Marketing. Zaak is dus de producten zo uit te stallen dat ze nieuw en onaangeraakt ogen.

De consument heeft de drang om de vingers even over de stof te laten glijden of even in het fruit te knijpen. Maar elke koper wil die zintuiglijke test als eerste uitvoeren, want hij wil ook schone producten. Daarom is het bij de inrichting van de winkel cruciaal om de ruimtes klein te houden, waardoor consumenten elkaar de producten niet zien aanraken. Ook het personeel moet op de smetvrees inspelen, door de goederen zo snel mogelijk na het vertrek van de klant onaangeraakt te laten voorkomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!