Hollandse merken sterker dan luxe merken uit buitenland

Nederlandse consumenten hechten grote waarde aan Hollandse oer-merken als Douwe Egberts, Appelsientje, Blokker en Kruidvat. Internationale luxe merken als Diesel, Calvin Klein en Intel zijn uit de gratie. Dit blijkt uit onderzoek van communicatiebureau DDB Amsterdam onder 450 merken in Nederland. Consumenten keren zich massaal af van de luxe merken uit eind jaren negentig. “In tijden van economische recessie en maatschappelijke onzekerheid grijpen mensen terug op tastbare producten van eigen bodem”, zegt Herberth Samsom, directeur van DDB Amsterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!