‘Voelshop’ in opkomst voor internetconsument
Gepubliceerd op 23 november 2004 om 00:00
Door de toename van het aantal internetconsumenten zullen winkels in de toekomst worden omgebouwd tot ‘voelshops’ waar de producten kunnen worden aangeraakt. Dit blijkt uit het onderzoek ‘De multichannelende consument’ van adviesbureau VODW Marketing. "Vooruitstrevende consumenten zijn tegenwoordig vaak al beter op de hoogte van het product dan de gemiddelde verkoper in de winkel. Duur winkelpersoneel biedt in zulke situaties dan ook nog nauwelijks een toegevoegde waarde. Dergelijke klanten missen vaak alleen nog het fysieke contact met het product. Bij de toekomstige voelshop wordt op die behoefte ingespeeld. Verreweg de grootste groep, ongeveer de helft van de bevolking, bestaat tegenwoordig uit vooruitstrevende klanten. Zij maken van alle verkoopkanalen gebruik en kiezen, afhankelijk van het soort product, voor een bepaald kanaal", aldus Eduard de Wilde, partner van VODW Marketing.
Reacties 0