‘Voelshop’ in opkomst voor internetconsument

Door de toename van het aantal internetconsumenten zullen winkels in de toekomst worden omgebouwd tot ‘voelshops’ waar de producten kunnen worden aangeraakt. Dit blijkt uit het onderzoek ‘De multichannelende consument’ van adviesbureau VODW Marketing. "Vooruitstrevende consumenten zijn tegenwoordig vaak al beter op de hoogte van het product dan de gemiddelde verkoper in de winkel. Duur winkelpersoneel biedt in zulke situaties dan ook nog nauwelijks een toegevoegde waarde. Dergelijke klanten missen vaak alleen nog het fysieke contact met het product. Bij de toekomstige voelshop wordt op die behoefte ingespeeld. Verreweg de grootste groep, ongeveer de helft van de bevolking, bestaat tegenwoordig uit vooruitstrevende klanten. Zij maken van alle verkoopkanalen gebruik en kiezen, afhankelijk van het soort product, voor een bepaald kanaal", aldus Eduard de Wilde, partner van VODW Marketing.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!