8,6% meer omzet voor Ahold
Gepubliceerd op 21 juni 2006 om 00:00
De sterke winstgroei dankt Ahold aan “een gestegen netto-omzet, een verbeterd bedrijfsresultaat, verlaagde financieringslasten en een verbeterd nettoresultaat uit joint ventures en geassocieerde deelnemingen.”
Albert Heijn presteerde goed in de eerste drie maanden van het jaar, met een omzet van 2,1 miljard euro, een stijging van 4,8 procent. Het bedrijfsresultaat steeg met 13,3 procent tot 102 miljoen euro. “Deze stijging was mede te danken aan een selectievere benadering van promotionele activiteiten en operationele efficiencymaatregelen”, aldus Ahold.
Er werd ook omzetstijging genoteerd voor Schuitema (plus één procent), U.S. Foodservice (plus 3,8 procent) en in Oost-Europa (plus 37,4 procent). Stop & Shop / Giant-Landover en Giant Carlisle / Tops zagen echter hun omzet dalen, met respectievelijk 0,8 en 5,6 procent.
Topman Anders Moberg over de prestaties: “In het eerste kwartaal waren de retailprestaties wisselend. Wij hebben bemoedigende retailprestaties gezien van Albert Heijn, Giant-Carlisle en ICA. Het concurrentieklimaat bleef uitdagend voor Stop & Shop / Giant-Landover en de marktomstandigheden bleven moeilijk, vooral in Centraal-Europa en bij Tops, met name in het noordoosten van Ohio. U.S. Foodservice heeft mede dankzij de nieuwe strategie goed gepresteerd.”
Reacties 0