Oudere consument is moeilijk bereikbaar voor jonge marketeer

De vijftigplusmarkt is moeilijk toegankelijk voor marketeers. Veel marketeers zijn zelf te jong om zich in te kunnen leven in de grillen van deze groep consumenten. Bovendien hebben ouderen vaak een enigszins saai imago, en is het voor de marketeer moeilijk om met deze doelgroep `te scoren`. Dat stelt Dirk Sikkel, die met zijn eenmansbedrijf Sixtat dienstverlening aanbiedt die is gebaseerd op zijn eigen kennis en ervaring op het gebied van statistiek, marktonderzoek en softwareontwikkeling. Sikkel bundelt zijn krachten sinds enkele jaren bovendien met marketeer Edgar Keehnen van bureau AgeWise, die zich heeft gespecialiseerd in marktonderzoek, marketingadvies en reclame voor de vijftigplusmarkt. Volgens Sikkel is de drempel van vijftig overigens in feite flauwekul en is deze grens vooral getrokken door marketeers die zich richten op de groep 20-49. De voltrekking van het ouder worden, verloopt veel geleidelijker; als er al een belangrijk ijkpunt te noemen is, is dat het moment dat men een leesbril nodig heeft. In de loop der tijd worden mensen ook minder goed in het opnemen van nieuwe kennis en situaties. Zij compenseren deze handicap door op een functionele manier gebruik te maken van hun ervaring.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!