Zuivelproducenten gaan prijzen verhogen ondanks prijzenoorlog

Frico Cheese, onderdeel van Friesland Foods, gaat de prijzen van haar kazen met gemiddeld vijf procent verhogen. Dit is de eerste prijsverhoging sinds vijf jaar. "Wij denken dat door de ontwikkelingen in de kaasmarkt een prijsverhoging verdedigbaar is", zegt een woordvoerder van Friesland Foods. Directeur Cor Lustig van concurrent Westland zegt over deze prijsverhoging: "Ik was verrast, want het klimaat voor een prijsverhoging is niet goed. Albert Heijn heeft net zijn kaasprijzen verlaagd. Maar het moet gezegd dat Frico zijn verantwoordelijkheid als marktleider neemt." Ook zuivelcoöperatie Campina wil haar prijzen voor de supermarkten verhogen. De prijs van dagverse zuivel zal met ingang van 2005 verhoogd worden. Albert Heijn heeft onlangs in een brief aan haar toeleveranciers dringend aangedrongen op prijsverlagingen. Peter Weltevreden van Campina Nederland zegt in de Financiële Telegraaf dat Campina de door Albert Heijn gewenste prijsverlaging niet kan doorvoeren. De coöperatie moet nu al reorganiseren vanwege eerdere prijsverlagingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!