McDonald`s scoort met gezonde producten

McDonald`s biedt niet alleen meer vette, calorierijke producten. Ook maaltijdsalades, stokbroodjes met sla, kippenvlees, magere yoghurt met vers fruit en cruesli en zelfs mineraalwater zijn er te koop. De onderneming heeft verder gezonde dagverse sandwiches in het assortiment. Daarmee heeft de fastfoodketen ingespeeld op de wensen van de klanten, naar meer varieteiten en keuzen. Dat het aanslaat, blijkt wel uit de cijfers. Over het derde kwartaal dit jaar heeft McDonald`s een netto inkomen van 778 miljoen dollar behaald, een stijging van 42%. Inmiddels heeft de onderneming wereldwijd 30.000 restaurants en de groei vindt vooral buiten de VS en Europa plaats. In Afrika, het Midden-Oosten en Afrika bedroeg de groei in oktober 6%, tegen 2% voor Europa. McDonald`s richt zich nu vooral op de Europese markt en dan met name op Engeland, Frankrijk en Duitsland. Het concern heeft een nieuwe topman, James Skinner. Deze werkt al 35 jaar bij de organisatie. De onlangs aangetreden topman is de opvolger van Charlie Bell, die pas in april dit jaar aantrad, nadat topman James Cantalupo plotseling overleed. Bell trad terug wegens ziekte.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!