Vrouwen letten bij aankoop van auto vooral op prijs

Er bestaat verschil tussen de criteria die vrouwen bij de aanschaf van een gezinsauto gebruiken en die van mannen. Vrouwen letten vooral op de prijs. Vormgeving en merk spreken hen minder aan. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Veldkamp in opdracht van Sanoma, dat onder meer Autoweek uitgeeft. Mannen daarentegen laten bij hun keuze juist model en merk meespelen. Daarin lijken zij overigens op kinderen, die merk, model en hippe accessoires belangrijk vinden. Over het algemeen gebeurt de aankoop van een auto met het hele gezin. Binnen het gezin wordt voorafgaand aan de aankoop vooral gepraat over model en prijs. Autofabrikanten kunnen hierop inspelen door in reclame verschillende kleuren en modellen te tonen, zodat ieder gezinslid aan zijn trekken komt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!