Energielabel beïnvloedt aankoop auto

Zeven op de tien automobilisten verklaren dat het energielabel de aankoop van een nieuwe wagen beïnvloedt. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. Het energielabel is per 1 juli ingevoerd en geeft informatie over het verbruik en de zuinigheid van de motor.

Belastingen op personenvoertuigen zijn gebaseerd op het label, volgens het principe: hoe schoner voor het milieu, hoe goedkoper. Driekwart van de automobilisten vindt de invoering van het label een goed idee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!