Unilever slaat met haar vierhonderd merken in voeding, personal care en home care een nieuwe weg in. Voortaan zijn vitaliteit, gezondheid en welzijn het uitgangspunt. Hiervoor is samenwerking gezocht met partners zoals Unicef en de Wereldgezondheidsorganisatie. Dit werd bekend op de onlangs gehouden conferentie van de fabrikant. Op basis van consumenteninzicht werden zes gebieden van universele, wereldwijde consumentendrijfveren vastgesteld, de zogenaamde ‘Vitality Life Goals’.

Ralph Kugler, lid van de Executive Board en President Personal & Home Care bij de producent: “Onderzoek leert dat naast een gezonde voeding en een goede hygiëne, het emotionele welzijn een derde belangrijke factor is die bepalend is voor een langer en gezonder leven. Via de Vitality Life Goals bieden wij voortaan kansen voor ons gehele merkenportfolio. Dit geldt zowel voor voedingsmiddelen als voor lichamelijke verzorgingsproducten en huishoudelijke producten. Vitaliteit biedt ons de gelegenheid om het echte potentieel van onze activiteiten ten volle te benutten.”

Het gehele artikel is te lezen in het julinummer van RetailTrends , dat op 6 juli verschijnt