Drogisterijketen DA is sinds de komst van directievoorzitter Robert van Twuijver een veranderingsproces ingegaan. Naast slagvaardiger worden op het gebied van inkoop, efficiency en automatisering, moest ook een cultuurverandering worden ingezet. “We zijn nu nog steeds de beste drogisterijketen, het wordt tijd dat we de beste retailer worden.”

In de laatste RetailTrends stond een onderzoek van Publicis Dialog. Zij kwamen tot de conclusie dat de meeste Nederlandse drogisterijketens veel op elkaar lijken en daarmee weinig verrassend zijn voor de consument. Van Twuijver lijkt met DA het tegendeel van die onderzoeksresultaten te willen bewijzen. “Alle drogisterijketens worstelen momenteel met hun positionering. De dissatisfiers die hierin een rol spelen zijn de laagste prijs en de beste service. In mijn optiek kun je beide niet tegelijk bieden”, aldus de directievoorzitter.

“In de ogen van de consument is prijs heel belangrijk en dat zal zeker blijvend zijn. Maar het is niet ons eerste wapen. Wij focussen ons vooral op assortiment en service. Nog meer persoonlijke aandacht geven dan nu al wordt gedaan.”

Het gehele interview met Robert van Twuijver is te lezen in het julinummer van RetailTrends, dat vandaag (6 juli) verschijnt