Veel zelfstandige retailers hebben het moeilijk zich staande te houden in het geweld van A-merkwinkels en grote ketens. Het onlangs gelanceerde concept Branded Retail denkt voor zulke moderetailers het antwoord te hebben gevonden. Modemerken en retailers werken samen in dit concept, waar uiteindelijk een Multibrand Store uit voortvloeit, waar continuïteit en winstoptimalisatie van merk en retailer centraal staan. Het lijkt aan te slaan.
“Ondertussen hebben wij een groot aantal internationale merken gesproken”, aldus Ger Boersma, partner bij Branded Retail. “Onze inschatting in eerste instantie was dat de middelgrote merken interesse in dit concept zouden tonen. Dit is juist, ook blijkt dat merken als Triumph, Gant, Esprit en Claudia Sträter met ons een samenwerkingsverband willen aangaan.”
De reden voor het aanslaan volgens Branded Retail zelf? “Een duidelijk in smaakgroepen gepositioneerde multibrand concept store betekent een hogere frequentie, een hogere productiviteit per vierkante meter en een hogere doorverkoop.”
Interesse merken in Branded Retail
Gepubliceerd op 6 juli 2006 om 00:00
Reacties 0