Albert Heijn heeft de broodprijzen flink verlaagd, na de afgelopen weken ook al andere versproducten goedkoper te hebben gemaakt. Twintig broodsoorten zijn elk twintig tot veertig cent goedkoper geworden. Ook voert AH ‘Brooddagen’ in. Iedere maandag tot en met woensdag krijgen klanten drie broden voor twee euro. Volgens woordvoerder Wenda Buining van de Zaanse grootgrutter is dit nog niet de laatste prijsverlaging in het verssegment. “De prijs blijft erg belangrijk bij Albert Heijn.”
Andere supermarktketens zien zich inmiddels genoodzaakt ook hun broodprijzen te verlagen. Karel-Jan van der Hoven van Schuitema stelt dat C1000 de bestaande prijsafstand met Albert Heijn in stand wil houden. “Wij hebben de vergelijkbare broodproducten eveneens sterk in prijs verlaagd. C1000 laat zich de kaas niet van het brood eten.”
Brood nieuwe wapen prijzenslag AH
Gepubliceerd op 12 juli 2006 om 00:00
Reacties 0