Verpakking beïnvloedt keuze klant

Een opvallende verpakking beïnvloedt de keuze van consumenten voor een product. Als een klant bij een bezoek aan een winkel een product ziet, zonder hier naar op zoek te zijn, is de kans groter dat juist dat product bij een volgend bezoek wordt aangeschaft. Dat stelt Ralf van der Lans van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij onderzocht met behulp van oogmetingen de bepalende factoren tijdens het shoppen.

Van der Lans stelt in zijn proefschrift ook dat producenten niet moeten vergeten welke uitstraling en ontwerp het best bij hun product en strategie past. Dat kan wel eens uit het oog verloren worden doordat verpakkingsdesign vooral een creatieve aangelegenheid is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!