Heineken start een reclamecampagne waarin het waarschuwt voor de gevaren van alcohol. Het merk komt in de spotjes wel nauwelijks in beeld. Zo toont een filmpje een blindengeleidehond die van een omgevallen bierflesje drinkt en dan zwalkend met zijn baasje verdergaat, waarna de kijker een autoclaxon hoort. “Besef goed wat alcohol met je doet”, is de baseline die vervolgens in beeld verschijnt. Alleen het flesje van Heineken is een duidelijke verwijzing naar het merk achter de reclame.
De campagne, die maandag van start gaat, past in het internationale 'Enjoy Heineken Responsibility'-programma, waarmee de brouwer naar eigen zeggen “zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid wil opnemen” en meedoet aan de gezond-trend. De titel 'Enjoy Heineken Responsibility' komt op alle verpakkingen van Heineken te staan, met een verwijzing naar de website voor meer toelichting
Heineken vindt bier gevaarlijk
Gepubliceerd op 20 juli 2006 om 00:00
Reacties 0