Consument lijkt niet meer warm te lopen voor sales promotions

KitKat van Nestle ziet af van een grote promotionele actie in Groot-Brittannie. Onder het mom `Britain`s biggest Break` moest een grootschalige actie de omzet van het chocolademerk verhogen. De reden dat KitKat besloot de actie af te blazen is de twijfel die alom gerezen is over de effectiviteit van sales promotions. Velen in de branche menen dat de consument alleen nog maar warm loopt voor prijskortingen, zoals twee-voor-de-prijs-van-een. Een vakantie of vliegticket kunnen winnen interesseert de consument niet meer, dat is te gewoon geworden. De twijfel over promotionele acties betreft ook traditionele Britse activiteiten als `Free Books for Schools` die chipsproducent Walkers al geruime tijd voert. De opbrengsten daarvan komen ten goede aan scholen, die van het geld boeken kopen. Promoties en wedstrijden waar geen grote, ongewone prijzen mee gewonnen kunnen worden zijn niet interessant meer voor de consument. Weggevertjes met een ogenschijnlijk hoge waarde, zoals cd`s en dvd`s, blijven wel populair.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!