Jonge bierdrinker kijkt weinig tv

De Australische bierbrouwer Foster houdt zijn televisiereclame voor bekeken. Die vorm van adverteren is duur en weinig efficiënt. Jonge bierdrinkers bereiken brouwers tegenwoordig beter via reclame op het internet.

Daarom start Foster heavy.com, een muziek- en videowebsite die zich tot het jonge volkje richt. Heel wat marketeers verkiezen het internet boven de tv om jongeren te bereiken, omdat die niet echt van passief vertier houden.

De stap naar internet is voor Foster niet evident. Het biermerk had succesvolle spotjes met de beroemde slagzin “Foster, Australisch voor bier”. Maar ook al valt de reclame op het internet tegen, de brouwer wil zijn televisiereclame niet meer hervatten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!