Bekend gezicht in reclame helpt niet

Het laten aanprijzen van een product of dienst door een beroemdheid heeft weinig invloed op de houding van de klant. Dat blijkt uit Brits onderzoek, in opdracht van AccountAbility. Op een betrouwbaarheidslijst van vijftien bronnen plaatsten respondenten beroemdheden op de voorlaatste plaats. Alleen folders komen als nog onbetrouwbaarder uit de bus.

Verpakkingen en consumentenorganisaties genieten juist veel vertrouwen bij de consument. Ook familie en vrienden, logo’s van derden en winkelpersoneel kunnen de perceptie van de klant beïnvloeden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!