Vrouwen nemen niet alleen vaker het stuur ter hand, ze spelen ook een grotere rol bij de aankoop. In 41 procent van de personenwagens zit ondertussen een dame aan het stuur. Dit blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Dealer Assocatie (NDA) samen met de RAI-vereniging.
Dealers ‘vervrouwelijken’ daarom in ijltempo hun dienstverlening. Maar liefst 90 procent van de vaderlandse merkdealers overweegt meer vrouwelijke monteurs aan te werven. Ook de sfeer in de garages speelt in op de wensen van de dames. De naaktkalender ruimt de baan voor de Cosmo. Een leestafel met de Viva, Margriet of Flair raakt ook in zwang.
De voorkeur van vrouwen verschuift naar grote en stoere wagens, zoals suv’s. Vroeger verkozen de dames een Ford Ka, een Volkswagen Polo of een Peugeot 206. Nu rijden ze bij voorkeur in een Hyundai Tucson, de BMW 3-serie of een Audi 4 of 6.
Vrouwen sturen vaker aankoop auto
Gepubliceerd op 9 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0